9 november 2010

Mormor, mamma och nu jag... så gör vi vår sillsallad

Sillsalladen som jag har på mitt julbord är samma recept som både min mormor och mamma har gjort.
Du behöver:
3-5 rödbetor + spad
3-5 kokta potatisar
2-3 äpplen
2 rödlökar
2 sillfiléer
vitpeppar
socker

Hacka alla ingredienserna fint och blanda i en skål. Tillsätt spad från rödbetorna, smaka av med socker och vitpeppar. Låt salladen stå ett par dagar, helst en vecka, innan du serverar den så att smakerna gifter sig väl med varandra. Tillsätt mer spad och socker om du tycker att det behövs

Lycka till
::: Putte:::

3 kommentarer:

  1. Jag såg ett mycket märkligt recept på sillsallad i någon ny jultidning och det var det ingen sill i!!! Kan man ens då titellera det sillsallad???

    SvaraRadera
  2. vi gör sillsallad utan sill

    http://hannelestraditioner.blogspot.com/

    SvaraRadera